Üniversitede Okurken Polisliğe Girilir mi?

23.05.2017
13.521
A+
A-
Üniversitede Okurken Polisliğe Girilir mi?

Polis meslek yüksek okulları sınavlarına girmek isteyen adaylar lise sonda iken ve liseden mezun olduktan sonra 26 yaşından gün almadıkları sürece polis meslek yüksek okulu sınavlarına girebilmektedirler. Bazı adaylar da lise sonda veya liseden mezun olduktan sonra polis meslek yüksek okulu sınavlarına girerek başarısız olmuş ve üniversiteyi kazanarak üniversite okumaya başlamış olabiliyorlar ve bu adaylar üniversitede okurken polis meslek yüksek okulu sınavlarına tekrar girmek istiyorlar. Bu yazımızda bu durumun nasıl olacağını anlatacağız.

Üniversite Okurken Pmyo Sınavlarına Girilebilir mi?
Üniversite öğrenimine başlamış olan adaylar yapılacak olan yüksek öğretime geçiş (YGS) ye girerek polis meslek yüksek okulunun gerektirdiği baraj puanını alabilirlerse sınavlara üniversitede okurken girebilirler. Üniversite de okuyan adaylar şartları tuttuğu sürece kaçıncı sınıfta okuduklarına bakılmaksınız polis meslek yüksek okulu sınavlarına girebilirler. Genel olarak üniversitede okuyan adaylar istenilen lise diploması konusunda sorun yaşamaktadırlar burada da polis akademisi üniversite okuyan adaylardan üniversiteden onaylı lise diplomasının fotokopisi ile işlem yapmaktadırlar yani üniversitede okuyan adayların şartları tuttuğu sürece polis olmalarında herhangi bir engel bulunmamaktadır. Unutmadan arkadaşlar okuduğunuz bölüm lisans veya ön lisans farketmemektedir önemli olan şartlarınızın tutmasıdır.

Üniversite Okurken Pöh’ Sınavlarına Girilebilir mi?
Peki polis özel harekat adayları üniversitede okurken polis olabilir mi ona değineceğiz. Yukarıda polis meslek yüksek okulu sınavlarına üniversite okuyan adayların girip giremeyeceğini sizler için açıkladık arkadaşlar. Yukarıda ki durumun aynısı polis özel harekat adayları için de geçerli. Tabi polis özel harekat lise mezunu olarak alım yaparsa bu durum geçerli olacaktır arkadaşlar bildiğiniz gibi ilk defa lise mezunu dahil polis özel harekat alımı yapıldı.

Polis
Merhaba. Polislik mesleğiyle ilgili tecrübelerimden yararlanarak sorularınızı cevaplıyorum. www.polisnoktasi.com platformunda içerik editörlüğü yapmaktayım.
BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 258 YORUM
  1. Esra Nur dedi ki:

    üniversiteden onaylı lise diplomasının fotokopisi ile işlem yapmaktadırlar demişsiniz bu nasıl oluyor? Ben lise diplomamı nasıl üniversiteden onaylatıcam ki? Birde şuan kredi alıyorum pmyoyu kazanırsam kredim kesilir mi yoksa almaya devam eder miyim?

    1. admin dedi ki:

      Üniversite öğrenci işlerine gidip durumu anlatın size onaylı suret vereceklerdir. Kredi kesileceğini sanmıyorum.

  2. Esra Nur dedi ki:

    üniversiteden onaylı lise diplomasının fotokopisi ile işlem yapmaktadırlar demişsiniz bu nasıl oluyor? Ben lise diplomamı üniversiteye nasıl onaylatıcam ki? Birde ben şuan kredi alıyorum pmyoyu kazanırsam kredim kesilir mi yoksa almaya devam eder miyim?

  3. Esra Nur dedi ki:

    Yorumum niye yayınlanmıyor

    1. irem dedi ki:

      yorumlamıs

  4. irem dedi ki:

    slm bu lise duzeyınde koruma memuru ne zaman Alınım olacak basvurulAR ne zaman bilgisi olan yok mu

    1. admin dedi ki:

      Şuanda belli değil.

  5. esad dedi ki:

    ben önlisans mezunuyum sadece lise diplomamı götürmem gerekiyor demi üniversite diplomama gerek yok teşekkürler

    1. admin dedi ki:

      Ön lisans diplomasını götürün siz.

  6. Karagöz dedi ki:

    2017 pmyo mülakatları ne zaman olur. Kesin bi bilgi olmamasına rağmen Bayramdan sonra büyğk ihtimalle dediler parkura hazırlayan kendi hocam. Sizce bayramdan sonra olma ihtimali nedir?

    1. admin dedi ki:

      Ben pomem mülakatları bittikten sonra diye düşünüyorum yani haziran ortasında başlayabilir.

  7. abdülkadir arslan dedi ki:

    Polis olduktan sonra kendi silahimizi alırsak beylik silahı olarak kabul edilir mi ve yada yeni bir taşıma ruhsatı gerekir mi ?

    1. admin dedi ki:

      Okul verecek size o beylik tabancası olur diğer silahlar olmaz.

  8. Yusuf dedi ki:

    Admin bugünde mi beli olmadi PMYO mülakatlari ne zaman olacak bu nasıl yunetim ya

    1. admin dedi ki:

      Hayır belli olmadı.

  9. Tuğçe dedi ki:

    Ben lise ögrencisiyim pmyo gitmek için YGS girip 270ve ustu alman gerek mulakatlardan da gecersem alinicam peki ya eleme de çok insafsız davranışlarsa benim 1yilim cobe gider.Polis olmayı cok istiyorum ama korkuyorum napabilirim

    1. admin dedi ki:

      Eleme olmaz okula girince kolay kolay.

  10. Esra dedi ki:

    Önlisans mezunları da pmyo ya başvurabiliyor mu? Önlisans mezunuyum ve basvurumu yaptım ama bı çok yerden başvuru yapamayacağımi söylediler.Ne yapmalıyım?

  11. Merve dedi ki:

    Bende lisans okuyorum peki şartlar nasıl uyabilir Yani kendi okulumdaki derslere girme durumum olur mu

    1. admin dedi ki:

      Hayır kazanırsanız okulu dondurursunuz pmyo başlarsınız.

      1. Esra Nur dedi ki:

        Okulu dondurmak demek okulu bırakmak demek mi oluyor? Yani pmyodan mezun olduktan sonra okula geri dönme gibi bi durum oluyor mu?

        1. admin dedi ki:

          Okulu dondurmak demek haklarınız saklı kalmak şartıyla ara vermek demek. Evet PMYO okurken üniversiteye devam edemezsiniz. PMYO dan mezun olduktan sonra üniversite ile konuşup kaldığınız yerden eğitiminize devam edersiniz.

  12. Ahmet dedi ki:

    Merhaba ben bu sene ygs den 273 aldım seneye bir üniversite bölümüne girdiğimde aynı puanla pmyo başvurabilir miyim yoksa tekrardan ygsye girmem mi gerek ?

    1. admin dedi ki:

      Hayır baştan girmeniz lazım.

  13. Merve dedi ki:

    Peki tahminen bi bayan adayın kac puan alması gerekiyor ygsden kazanması için ??

    1. admin dedi ki:

      Bu sene sistem değişti az çok onun için belli olmaz.

  14. ercan dedi ki:

    ABİ BİR SONRAKİ DÖNEMDE YEDEKLERDEN ÇEKMEYE BAŞLARLAR DENİLİYOR ?

  15. Esra dedi ki:

    Sınava girdim yeterli puanı aldım fiziksel yeterliligide geçtim sonra artik direk pmyo giriyor muyum yoksa sözlü mülakata da mı girerek alıyorlar ve ya sözlü mülakattan geçmedim bir senem boşamı gidiyor bunu üniversite okurken yaparsam ne olur bilgilendirirmisiniz ssimdiden teşekkürler..

    1. admin dedi ki:

      Asıl önemli olan sözlü mülakat.

  16. Esra dedi ki:

    Polis olabilmek için ayriyetten üniversite okumak şart mı

    1. Admin dedi ki:

      PMYO zaten bir Üniversite’dir. POMEM ise Üniversite bitirmiş gençleri bünyesine kabul eden eğitim merkezi. Yani birinde üniversite alımı gibi lise mezunu olmanız yeterliyken diğerinde üniversite bitirmiş olmanız gerekmektedir.

  17. Kutluay dedi ki:

    4 yıllık üniversite okuyorum 2 sınıfım milli güreşciyim sporculuk hayatımdan dolayı derslerim biraz kötü ygs den o puanı alamam mülakatla falan alım olurmu bu yıl yoksa 4 yıllıgı bitirmemmi lazım

    1. admin dedi ki:

      Pomem için lisans mezunu olmalısınız. Pmyo için YGS şart.

  18. ezgi dedi ki:

    merhaba ben ön lisans okuyorum son senem mezun olucm acaba seneye polislik sınavları varmı?

    1. admin dedi ki:

      Evet var.

  19. yücel yeter dedi ki:

    Universite okurken kaçıncı sınıfta ve hangi bolumlerden pmyo adayi alınır ve pmyoda olduğumuz sınıftan mi devam edilir?

    1. admin dedi ki:

      Üniversite okurken hangi sınıfta olduğunuz ve bölüm önemli değil. Lise mezunu gibi girersiniz.

  20. Emine dedi ki:

    Merhaba isg onlisans ikinci sınıfa geçtim biliyorsunuz önlisans mezunlarini pmyo almıyorlar seneye mezun olmadan ygs den sonra polislik sınavına girebilir miym lise mezunu mu sayılırım öğrenci olmam biseyi değiştirir mi

    1. admin dedi ki:

      Önlisans olsanız da pmyo başvurabilirsiniz. Önlisanstan Polis Olmak

  21. Ummhn dedi ki:

    Yeğenim zonguldak arkeolojiyi tutturdu ama hayali polis olmak.nasıl bir yol izlemeli bundan sonra.okul dörtyıllık.okulu bitirip mi polislik sinavina girmeli yoksa birsene okula gidip tekrar mı ygs ye girmeli

    1. admin dedi ki:

      İkisi de olur. Okula kaydını yapıp okusun, okurken PMYO dener. Bitince dilerse mesleğini yapar, dilerse POMEM dener.

      1. ummhn dedi ki:

        Teşekkür ederim ilginiz için

  22. Figen dedi ki:

    Merhaba bana lütfen yardımcı olun ?
    Ben hem ilahiyat fakültesini hemde pmyo yu kazandım..ama polisliğe girmek istiyorum aynı zamanda ilahiyat fakültesindeki kaydımı dondurmak istiyorum mümkün mü bu durum
    Veya her ikisini okumam mümkün mü

    1. admin dedi ki:

      Tekini okuyabilirsin.

    2. zeynep dedi ki:

      ygs puanınız kaçtı ve sporunuz kaçtı?
      cevaplarsanız çok mutlu olurum figen hanım

  23. Figen dedi ki:

    Merhaba
    Hem ilahiyat okuyup hem pmyo okuyabliyormuyuz ?

    1. admin dedi ki:

      Hayır, PMYO yatılı okunur.

  24. Şeyma dedi ki:

    Açıkögretim önlisans bitirip özel harekat sınavlarına gireblirmiyim

    1. admin dedi ki:

      Evet.

  25. AkaRsu dedi ki:

    Mezun olduktan sonra polislige direkt geçiş yapılabilen lisans bölüm leri oldugunu söylediker doğrumu acaba

    1. admin dedi ki:

      Öyle birşey duymadım.

  26. Ömer dedi ki:

    Ben işletme okuyorum 3.sınıftayım polis özel harekata başvurabilirmiyim

    1. admin dedi ki:

      Lise mezunu alırlarsa evet.

      1. Ömer dedi ki:

        Peki 21, dönemde böyle birşey söz konusu mu birde zorunlu görev var mı acaba

        1. admin dedi ki:

          21. dönem PÖH olur ve lise başvurusu alırsa neden olmasın.

  27. Kevser dedi ki:

    Merhaba ben lise son sınıf öğrencisiyim pmyo ünüversite okumadan girilebiliyor

    1. admin dedi ki:

      PMYO için YGS ile başvurmalısınız.

  28. Kevser dedi ki:

    Merhaba ygs ye girdigimizde 18 yaşında olmuyoruz sorun olur mu

  29. samet dedi ki:

    Merhaba pmyo bana yedekten geliyor 1 haftaya açıklanır sonuç ama ben Konya necmettin erbakan üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliğinide kazandım ama pmyo ya gidecem ancak üniversiteyide dondurmak istiyorum yakmak istemiyorum lise diplamasını üniversiteden onaylatsam sıkıntı çıkarmı

    1. Admin dedi ki:

      Çıkmaz. Zaten dondurduğunuz takdirde diplomayı vereceklerdir.

  30. Serpil dedi ki:

    Merhabalar bunca soruya hızlı ve doğru cevap vermenizi gerçekten takdir ettim ve benim de bir sorum var. Her şeyi baştan aşağıya okudum ama emin olmak istiyorum. Ben aöfe kayıt oldum iki sene önlisans okuyacağım yani iki sene okuyup bitiricem, bunu okurken pöh’e ve pmyo’ya başvurabilir miyim yoksa önlisansı okuyup bitirmem şart mı? Ve bitirsem de bitirmesem de başvuru için kpss’ye girmem gerekir mi çünkü ygsden gerekli puanı alamadım.. Cevabınızı dört gözle bekliyorum tşk.

    1. admin dedi ki:

      YGS girip PMYO başvurusu yapabilirsiniz. Okumanız engel değildir. Önlisans mezunu olmadan POMEM başvurusu yapamazsınız.

  31. Sefa dedi ki:

    Merhabalar ben şuan acıkögretim unıw sondayım önlisan diplomam yok direk 4 yıllık okuyorum ortaögretım kpss puanıyla önlisanntan pomeme basvuru yapabılırmıyım acil cevaplarmısınız

    1. admin dedi ki:

      Hayır.

  32. Burak dedi ki:

    Selamün Aleyküm Ben açıktan 4 yıllık tarih okuyorum 2. Sınıfa geçtim pomeme lisanstan mı ön lisanstan mı başvuru yapabilirim?

    1. admin dedi ki:

      Mezun olmayan başvuramaz.

      1. Burak dedi ki:

        Halen lisans öğrenimine devam etmekte olup başvuru tarihleri itibariyle mezun olmamış/olamamış adaylar önlisans diplomaları ve önlisans için yeterli puanları bulunması halinde diğer şartları taşımak kaydıyla önlisans üzerinden başvuruda bulunabilirler.
        Böyle bir madde var ama

        1. admin dedi ki:

          Siz önlisans mezunu musunuz? Orada ne yazıyor? Mezun olup okuyan diyor . Eğer önlisans mezuniyetin var ve lisans okuyorsan başvurursun.

  33. Güray dedi ki:

    Merhaba ben 3.sınıf üniversite öğrencisiyim.
    Üniversite okurken polisliğe başvurabilirmiyim?
    Üniversite okumam polisliğe başvurmamda bi engel teşkil edermi?
    Şimdiden teşekkür ederim.

    1. admin dedi ki:

      PMYO başvurusu yapabilirsiniz. Üniversiteyi bırakıp yatılı okumanız gerekir.

      1. Güray dedi ki:

        Peki PMYO ‘yu kazandigimdami üniversiteyi birakmam lazim yoksa
        Başvurmadan önce mi bırakmam lazım?

        1. admin dedi ki:

          Kazanınca dondurmanız ya da ayrılmanız gerekiyor.

  34. duygu dedi ki:

    ben önlisans okuyorum bu son yılım şuan başvuru yapabilir miyim ve önce ücret sonra başvuru şeklinde mi ? teşekkürler..

    1. admin dedi ki:

      POMEM için mezun olmalısınız. PMYO başvurusu yapabilirsiniz.

  35. Yunus dedi ki:

    Merhaba ben önlisansı okudum ama dönem uzattım pmyo başvuru yapabilirmiyim?

    1. admin dedi ki:

      Evet.

  36. Mehmet dedi ki:

    Ben önlisans okudum dönem uzadı pomem baş vurusu yapa bilirmiyım

    1. admin dedi ki:

      Mezun olmalısınız.

  37. Şeyma dedi ki:

    iyi günler admin bu 4 Puan türünden hangisiyle alcak Pmyo

    1. admin dedi ki:

      Herhangi biri kabul edilir eskisi gibi.

  38. büşra dedi ki:

    merhabalar ben lisans 4. sınıf öğrencisiyim ve bu sene mezun oluyorum egm başvuruları ayrın sona eriyormuş sanırım ve zaten lisans diplomamı bu sene alıcam ve kpss sınavına girmedim pomem için. önümüzdeki sene pomem için başvurmayı düşüyorum seneye yine aynı dönemlerde mi alım olur ve yılda 1 kez mi alım oluyo sadece birde bayan aday olmam benim için çalışma alanlarını kısıtlayacak mı ve son olarak pomem hakkında bilgi almak istiyordum. pmyo gibi yatılı ve uzun süreli değil sanırım

    1. admin dedi ki:

      Seneye ne zaman alım olacağı belli değil. POMEM 5 ay yatılı eğitim veriyor. Kadın adayların sayısı fazla ve kontenjanları az, bu nedenle daha zor kazanma durumları oluyor.

  39. Durdane dedi ki:

    Merhaba ben universite 3.sinifim polis ozel harekatçı olabilmek için mezun olup da mi sinava girmem gerekiyor yada şimdi sinava girip de olabiliyor muyum ? Bi de şartları neler girmek için sınavı hangi sınav bilgilendirir misiniz acaba ?

    1. admin dedi ki:

      PÖH ilanı çıkınca başvuracaksınız. Ya da YGS ile PMYO deneyeceksin ya da KPSS ile POMEM.

  40. Kübra dedi ki:

    Merhaba admin üniversite birinci sınıf ögrencisiyim ama seneye polisliğe girmeye düşünuyorum ama artık ygs kalkti ve yks de çok karışık nasıl olcak

    1. admin dedi ki:

      Karışık değil, girmek zorundasın.

      1. Kübra dedi ki:

        Girmek zorunda olduğumu biliyorum

  41. Mehmet dedi ki:

    Pomem ile pmyo arasında kademe olarak ne farkı var ?

    1. admin dedi ki:

      İkisi de polis memuru olur.

  42. Önder dedi ki:

    Lisans ogrencisiyim okulu dondurup polislik sınavlarına girebilirmiyim

    1. admin dedi ki:

      Lise sonda girebilirsin.

  43. Hakkı Can dedi ki:

    Abi ben lise 4 ögrencisiyim ne zaman pmyo ALIM YAPARLAR Bu arada sınav sistemi değişti kaç PUANLA alırlar ? Yardim edermisin

    1. admin dedi ki:

      2018 YKS birinci oturumuna girip, yazın 2018 PMYO başvurusu yapabilirsin.

  44. Hulusi dedi ki:

    Üniversite 1. Sınıfım bu sene pmyo girsem herhangi bi puan kırılması olur mu

    1. Admin dedi ki:

      Hayır.

  45. Aylinn dedi ki:

    Üniversite ikinci sınıfım, pmyo okumak istiyorum ne yapmalıyım ?

    1. Admin dedi ki:

      TYT girip 2018 de PMYO başvurusu yapabilirsiniz.

  46. Nurcan dedi ki:

    Merhaba ben okulumu lisansa tamamlıyorum 4. Sınıftayım 2018 de yapılacak olan poz polis alımına başvurabilir miyim yani illa mezun olmam gerekiyor mu .?

    1. Admin dedi ki:

      POMEM için evet. PMYO ve PÖH için ilanı görmek lazım.

  47. Nurcan dedi ki:

    Merhaba ben lisans 4. Sınıfım 2018 Temmuz da mezun olucam 2018 de yapılan poh alımına başvurabilir miyim yani illa mezun olmam etekli mi

    1. Admin dedi ki:

      İlanı görüp şartlarına bakmak lazım.

  48. yusuf dedi ki:

    merhaba ben komiser olmak istiyorum egitim durumum lise 4 ne yapmam lazim

    1. Admin dedi ki:

      Evet.

  49. yusuf dedi ki:

    ben yusuf lise 4 öğrencisiyim komiser olmak istiyorum ne yapmam lazim

    1. Admin dedi ki:

      Üniversite mezunu olmalısın.

  50. Hakkı Can dedi ki:

    Ben Bu Sene pmyo girecem 270 puan alirsam ama elenirsem 4 yıllık bölüm okuyacam okurken tekrar girmek istiyorum duyduğum kadarıyla bu seneki sınavda ygs puanı 2 sene geçerliymiş yani okurken ygs girmeden tekrar başvurabilirmiyim (yanıtlarsanız sevinirim) saygilarimla?

    1. Admin dedi ki:

      Belli değil.

  51. Hatice avcu dedi ki:

    İyi akşamlar benşm kızım şuan işletme bölümü 2.sınıfta 4.yıllık okuyor seneye polislik sınavına girebilmesi için neyapmalı tekrar ygs mi giricek polislik başvuruları yazın oluyor ygs ise yanılmıyorsam nşsan mayıs gibi oluyor ya kusura bakmayın evladım anlıyamadım ben nasıl olcak

    1. Admin dedi ki:

      TYT girip başvuracak. TYT Haziran 2018 de. Ondan yüksek puan alıp yaz aylarında PMYO başvurusu yapacak.

  52. Arzu dedi ki:

    Merhaba ben önlisansdan mezun oldum dgs ile açıktan lisans tamamlama yapıyorum suan 3.sınıftan devam yani pöh için ilan çıktığında başvuru yapabilrim degilmi

    1. Admin dedi ki:

      İlan gelince şartlarınız uyarsa evet.

  53. Arzu dedi ki:

    Ve aynı andada baska bir okulun açıköğretiminden önlisans okuyorum 1 sinifim ondada . yani onlisans mezun oldum ve dgs ile tamamlama yapiyorum 3. Sınıftan ve baska bir acikogretimden de başka bir bölüm okuyorum ikisini de dondurmam mi gerekecek pöh icin .2016 kpss ye onlisans mezunu olarak grmstm

  54. Zeynep dedi ki:

    Mrb suan ben unuversite 2 sinifim ve polisle başvuru yapmak istiyorum şimdi boşver yapımda yeniden mi sınava gircem yoksa mülakatlar a mı gircem yani geçmiş eski ygs puanına mı bakılıyor yoksa

    1. Admin dedi ki:

      TYT yine gireceksin.

  55. Mehmet dedi ki:

    Admin ailemizin veya akrabalrimizin sabikali olmasi polis olmamiza engel olurmu detayli bilgi verirmisiniz

    1. Admin dedi ki:

      Terör dışında sorun olmaz

  56. Berivan dedi ki:

    Merhaba. Ben lisans son sinif öğrencisiyim. 2018 POMEM başvurulari ne zaman olur ve bu kacinci donem diye adlandirilir, nerden takip edebilirim?
    Şimdiden teşekkürler.

  57. okan dedi ki:

    Merhaba ben üniversite 1.sinif öğrencisiyim bu sene polislige başvuru yapmak istiyorum eğer polislik mülakatlarini kazanamazsam universitedeki bölümüme devam edebilirmiyim

  58. barış dedi ki:

    Merhaba ben lisans 1. Sinifta okuyorum universite onayli diploma demissiniz ama lise diplomam bende bu yeterli olmaz mi evrak islemlerinde mulakat surecinde ? Daha sonra kazandigim aciklandiktan sonra universite ile ilisigimi kesmeyi dusunuyorum.

  59. Faruk dedi ki:

    lise mezunu olupta polis meslek yüksek okulunu kazanıp bitirip polislik mesleğine başladıktan sonra polis özel harekata geçebilme gibi bir durum söz konusu mudur

    1. Admin dedi ki:

      Evet var.

      1. Faruk dedi ki:

        peki pomem i bitirmeye yakın pöh için öğrenci seçmeye gelen komite veya kim geliyorsa artık pmyo da eğitim alırken okulu bitirmeye yakın pöh için aday seçmeye geliyorlar mı yoksa sadece pomem için mi geçerli bu durum

        1. Admin dedi ki:

          İki okulda da gelirler.

  60. Halil dedi ki:

    Merhaba arkadaşlar. Ben lisans düzeyinden başvuru yaptım ve pomemi kazandım. 4 Mart’ta kayıt yaptıracam. Örgünden 2 yıllık bölüm okuyordum fakat iki yıldır kaydımı ne dondurdum ne de sildirdim. Ösym den bakınca hala okuyor görünüyor. Pomeme kayıt yaptırırken okuyor görünmem sorun olur mu. Zamanım çok az. Lütfen yardımcı olun.