Ana Sayfa / PÖH / Pöh Yedek Alımı Nasıl Yapılır?
poh-yedek-alimi

Pöh Yedek Alımı Nasıl Yapılır?

Polis özel harekat sınavlarının açıklanmasıyla asil kazanan adayların yanı sıra yedek durumda olan adaylarda heyecanlı bir şekilde yedek alımlarını beklemeye başladılar. Daha önceki yazılarımızda polis meslek yüksek okulu ve polis meslek eğitim merkezlerine yedek alımlarının nasıl yapıldığını detaylı şekilde sizlerle paylaşmıştık. Bu yazımızda ise polis özel harekat alımlarında yedek alımlarının nasıl yapılacağından bahsedeceğiz.

Polis Özel Harekat Yedek Alımları Nasıl Yapılır?
Polis özel harekat alımları bilindiği üzere 19. dönem polis meslek eğitim merkezi alımı olarak yapıldı yani pomem alımı olarak geçmektedir. Bu nedenle de polis özel harekat alımlarında yedek çağırma işlemleri polis meslek eğitim merkezi yedek alımı şeklinde yapılacaktır. Genel olarak özel harekata son gün kaydını yaptırmayanlar yerine intibakın 1. haftası bi yedek planlaması yapılır ve sonrasında sağlık raporudan elenen, intibakta istifa eden adaylar yerine güncellenerek yedek alımları yapılmaktadır. Geçtiğimiz günlerde polis özel harekat alımı usul ve esaslarını sizlerle paylaşmıştık. Paylaştığımız usul ve esaslar içerisinde yedek alımının nasıl yapılacağına değinilmiş arkadaşlar peki yazı da ne diyor aşağıda bakalım.

Pöh Alımı Usul ve Esasları Yedek Alım Maddeleri
Madde 15 de POMEM giriş puanına göre erkek, kadın ve Emniyet Teşkilatı personelinden şehit veya vazife malulü olanların eş veya çocukları için asıl, yedek ve başarısız olmak üzere ayrı ayrı sınav sonuç listesi düzenlenir. Erkek ve kadın asıl adayların % 30’una tekabül eden sayıda yedek aday listesi, en yüksek puandan başlanarak belirlenir denilmektedir ancak polis akademisi 10 bin kadar yedek aday belirlemiş durumda bunun nedeni nedir henüz belli değil.

PÖH Yedek Aday Çağırma
MADDE 18 – Geçici kayıt sırasında, POMEM’e giremeyecekleri anlaşılan, eksik belge getiren, intibak eğitiminin başladığı günün mesai bitimine kadar başvuruda bulunmayan, POMEM’den ayrılan veya vefat eden adayların yerine yedek adaylar sırası ile çağrılır. Çağrılan yedek aday, kendine tebliğ edildiği tarihten itibaren en geç üç iş günü içinde planlandığı POMEM’e evrakları ile birlikte gelerek müracaatta bulunur. Bu süre içinde müracaat etmeyen ya da eksik belge ile gelen adaylar haklarını kaybetmiş sayılırlar ve bu adayların geçici kayıtları yapılmaz. Bu adayların dosyaları Başkanlık onayı ile işlemden kaldırılır. Bunların yerine de yine aynı usulle yedek aday çağırma işlemi yapılır.

(2) (Değişik:13/3/2017-Bakan Onayı) Eğitim-Öğretim süresince kontenjan dolmamışsa yedek aday çağrılabilir. Yedekten çağrılan adayların eğitim-öğretime geç başladıkları süre devamsızlıktan sayılmaz.

 

Bu makalede tam 285 SORU-CEVAP yer almaktadır. Okumak ve yeni soru sormak için aşağıya bakınız.

285 Soru Var

  1. Pöh yedek sonuçlarıyla ilgili bir gelişme yokmu

  2. Abi 6 ay egitim yapacaklarla 11 ay egitim yapacaklar berabermi egitim görücek bide sıra degişikligi olurmu mesela ben 479 askerlık yapmadım adam askerlık yapmıs 800.yedek onu bnden once cagırırlarmı

    • Askerlik nitelik olarak aranmaz. Sıra değişikliği yaratmaz. Sadece puan sistemine göre değerlendirilirsiniz. POMEM-PAEM farklı eğitim görür.

  3. 88. Yedegim 22 yasindayim bi tane disim yok sikinti olrmu abi

  4. admin 20.donem pomem bile aciklandi bizim yedekler ne durumda ne zaman aciklarlar sence daha ne kadar bekleriz

  5. Admin yedek allmama gbi bir durumlari vrmi

  6. Ya nedn dolayi bukadar gecikiyo bir bilgin vrmi

  7. Selamın Aleyküm ilk yedek alımı diyosunuz kaç derece yedek alımı var yedeklerin hepsimi değerlendiriliyor? Teşekkürler

  8. S.a 39. Yedekteyim bu askerlik yapmayanlar eylüldemi gidecek yani o zaman mı açıklanacak kısa bir bilgi varmı yedek almama şansı yüzde kaç?

  9. Selamın aleyküm admin , 19. Dönem 1030. Yedek adayım askerliğimi yapmadım ne zaman açıklanacak çağrılır mıyım , umudumu kesmeli iyim bir ışık var mı ya da bir haber ?

  10. 1088. Yedeğim gelme olasılığı nedir

  11. Admin kardeşim en ufak bir gelişme yokmu bu kadar yedeklerin yüreğine su serpecek güzel bir haber bi ışıkyokmu umut.lar tükenmek üzere yedekkaç sıraya kadar gelir

    • admin

      Yazmak istemiyorum; sonra beklenti oluyor, olmayınca bize kızıyorlar… Şu an PÖH’lerden olumsuz sağlık taraması alanlar Ankara’ya yönlendirildiler. Bu aşamada da elenenler olacak. BELKİ tüm bu elenenleri bekleyip alım yapabilirler. Tüm elenecekleri bekliyor olabilirler.

  12. Admin sizce ne zaman belli olur

  13. Admin hala bir haber yok mu? Ne zaman aciklanir bu yedekler? daha cok bekliyecekmiyiz? tahminin varmi bu konuda?

  14. Admin 20 yaş üstü lise mezunu askerliğini yapmamış lar ve 20 yaş ve altı askerlik yapmamış lar ayrı okullarda mı eğitim görecek

  15. Hangi şehirde PMYO okumak daha mantıklı bi kız için

  16. Admin Pomem yedeklerini açıklandı pohlerde acıklanırmı

  17. Pmyo okullarına her yïl sadece 500 tane mi kız alınıyor toplam

  18. Admin Ankara’da sağlık dan elenen sayı belli oldu mu acaba toplamda yedek kaça kadar gelir rakamda değişme varmı duyumunuz kaça kadar gelir

  19. Hocam son gunlerde yedek alimi olmayacak soylentileri var boyle bisey soz konusumu ?

  20. admin yedeklerle ilgili bi duyum aldin mi bu aralar. neden hala aciklanmadi daha ne kadar bekliycez sence ?

  21. Admin sizce yedek çağırmada telefon lamı çağırırlar yoksa internet üzerimi belli olur

  22. Selâmün aleyküm admin daha önceki yıllarda yemeklerin çagrilmama gibi bir durumu oldumu bu sefer öyle birşey olabilir mi

  23. admin pmyo paem hepsi aciklandi bi pöh yedekler kaldi onlar ne zaman aciklanacak universite acilacak okula dewam mi edelim napalim bi yanda okul bi yanda pöh napacagimi şasirdim yedek 63 bekliyorum oylece

  24. Admin yedeklerden hala bi ses yok ne durumda sence ne zaman aciklanir daha beklermiyiz. akademide hic bi aciklama yapmiyor elimiz kolumuz bağlı bekliyoruz oylece. ?

  25. Ya neden hala hicbir aciklama yok yedekler hakkinda hic kimse hic bisey bilmiyo akademi neden aciklama yapmiyo herkesin bi hayati planlari var bunu beklemekten siteyi takip etmekten yorulduk artik lutfen bi aciklama yapilsin artik ya resmen umursanmiyo 19.donem ?

  26. arkadaslar biraz önce akademiyi aradım ve bana bir numara verdiler buradan bilgi alabilirsin dediler aradım açan arkadasa sordum bugun veya yarın olumlu bir pylaşım yapılacak akademinin sitesinden takip et dedi ne kadar doğru bilmiyorum fakat sizinle paylasmak istedim
    344.Yedek

  27. Emre bu numara ne kadar doğru bizimlede paylasirsan sevinirim.
    Sence doğrumu ne kadar doğru yada

  28. poh adayı halit

    emre kardeşim bende 331. yedeğim kişiyi telefondan arama gibi yani arayarak bilgi vermeyecekler değilmi admin suan kaca gelir yedekler ve diyelim yedek 500 e kadar geldi askerligini yapmayan la yapanları farklı okullara mı gonderecekler ve ben bu sıralamayla direk egitime gidebilirmiyim senide yoruyoruz ama sende bu sorulardan sıkıldın biliyoruz hakkını helal et kardesim

  29. poh adayı halit

    yani PA bu numarayı verse zaten kendi acıklama yapar baska bir numarayla irtibata gecmeni saglamaz

  30. Yedeklerde 1 alimda 863 kisi aldilar 2 alim olurmu? Olursa tahmini kac kişi alırlar ?
    Ve Alım hangi ay olur bilginiz varmı?

  31. Admin 19 dönem için 800 yedek alındı bana sıra gelmedi ama neden sayfaya giremiyoruz sıramız düşmesi lazım başka yedek alımı olacakmı bir bilgin varmı teşekkür ederim

  32. Admin 19 dönem pöh yedek alımı oldu bana sıra gelmedi ama sıramızın düşmesi lazım sisteme giremiyorum neden

  33. Yedeklerdeyim kişiye ait sonuç bulunamadı diyor

  34. peki yedekten çagırdılar ne zaman geliyorlar okula bilgi alabilirmiyim

Soru Sor

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir