Yeni Haberler
reklam
Ana Sayfa / PMYO / PMYO Puan Hesaplaması Nasıl Yapılır?

PMYO Puan Hesaplaması Nasıl Yapılır?

Polis Meslek Yüksek Okullarına giriş sınavında yapılan değişiklikle ayrı bir PMYO sınavı 2015 yılı da dahil olmak üzere yapılmıyor. Önceki yıllarda yapılan polis meslek yüksek okulu sınavları çıkan yeni değişiklik sonucu tamamen kaldırılarak yeni sistem getirildi. Yeni sistem hakkında kısaca bilgi verecek olursak yeni sistem de ayrı sınav yok arkadaşlar. Yeni sistemde ygs puanı ve Polis Akademisinin bünyesindeki Polis Meslek Yüksek Okullarında yapılacak olan mülakat ve fiziki yeterlilik sınavları ön plana çıkarıldı. 31.03.2017 günü polis meslek yüksek okulu alım yönetmeliğinde puan sisteminde yüzdelerde bir değişiklik yapıldı bu değişikliğe göre yeni puan hesaplamaya aşağıdan ulaşabilirsiniz.

PMYO Puan Hesaplama
Pmyo yeni sınav sisteminde şuanda ygs puanı ve mülakat çok önemli bir hale gelmiş durumda. Yeni sistemde yapılan mülakat ve fiziki yeterlilik sınavlarının ayrı birer yüzdesi bulunmakta ve bu yüzdeler sonrasında başarı puanı ortaya çıkmaktadır. Peki bu sistemde başarı puanı hesaplaması nasıl yapılmaktadır ona bakalım. Yeni yapılan değişiklikle YGS puanının %25 i, Fiziki Yeterlilik sınavının %25 i ve yapılacak olan mülakatın %50 si sizin başarı puanınızı vermektedir.

Örnek verecek olursak arkadaşlar şöyle;
Bir adayımızın YGS puanı 300, Fiziki Yeterlilik Puanı 100 üzerinden 80 ve Mülakat Puanı ise 90 bu adayımızın başarı puanını şöyle hesaplayabiliriz.
YGS Puanı 300 bunun %25 alırsak >>> >>>>>> 75
Fiziki Yeterlilik Puanı 80 %25 ini alırsak >>> 20
Mülakat Sınavı 90 bunun %50 unu alırsak >>>>>> 45

Yani adayımızın başarı puanı >>>>>>>>>>>>>>>>> 140′ dır.

Şimdi 140 olan başarı puanımız bize polis meslek yüksek okulunu kazandırabilir mi bu soru çokça sorulmakta. Arkadaşlar başarı puanının size polis meslek yüksek okulu kapısını ne kadar açar bu konu hakkında bir şey söylemek imkansız siz elinizden geldiğince mülakat ve fiziki yeterlilikten yüksek almaya bakacaksınız. Yukarıda verdiğimiz örnekte fiziki yeterlilikten 100 tam puan almanız sizi bir adım öne taşıyacaktır ve özellikle de YGS puanı 300’ün üzerinde olması polis meslek yüksek okuluna girişinizi illaki kolaylaştıracaktır. Bunların yanı sıra arkadaşlar Polis Meslek Yüksek Okullarına başvuru sayıları da çok önemlidir başvuru sayısı az ise bu puanlarınız düşük olsa da kazanabilirsiniz.

Şimdiden tüm adaylara başarılar.

Kafanıza takılan sorularınızı lütfen aşağıdaki resme tıklayarak SORU-CEVAP alanımızdan sorunuz..

Lütfen alttaki beğen butonuna tıklayarak FACEBOOK sayfamızı beğeniniz...

İlginizi Çekebilir...

lise-mezunu-polis

2500 Lise Mezunu Polis Alınacak!

Polis meslek yüksek okullarına girmek isteyen adayların merakla bekledikleri 2017 yılı içerisinde lise mezunu polis …

49 Yorum

  1. Abi biraz erken olacak ama 2018 de ygs puanı yukselirmi bide ygs den 300 puan alamayanlar zorluyorlarmis mülakatta doğrumu

  2. Ben ygs den 320 fln alırım parkouru zaten rekor bir sürede bitirceğime inanıyorum vicut kitle indeksim 20,2
    Sadece mülakatta tek bir soru soruluyor diye biliyorum o soruyu bilemessem polis olabilirmiyim

  3. Merabalar mesala ben pmyo kazandım diyelim malatyda yaşıyorum sizce hangi ilde ki pmyoda kalırım

  4. Yuzdeki lekeler engel olur mu

  5. Abi 260 larda kaliyorum dipma notu eklnse 300 girebilirmiyim pmyoya

  6. Belli bir puan yok mu mesela 120 puanı geçersen veya 130 – 140 gibi, sınavı geçmek için?

  7. Sınavı geçmek için belli bir puan yok mu mesela 120 yi geçersen veya 130 vs. ?

  8. benim ygs puanım 256 yalnız okul puanı olarak 43 puan ekleniyor polislik sınavlarına girebilirmiyim

  9. Ygs puanım 260. Mülakat ve fiziki yeterlilik sınavına girmem mümkün mü? Ayrıca bu sene sınav zordu taban puanını değiştirme şansları var mı?

  10. Geçen sene 293 YGS spordan 75 aldım giremedim bu sene YGS 299 aldım spordan 100 alsam girermiyim

  11. Abi bugunkü sonucumda 250 puan aldm yanı 249.800 faln işte ygs 3 turunden şimdi bu sene gecen seneye nazaran daha zordu ve öle olduğu ıcnde illaki gecen seneden daha az kısı 270 geçmiştir ve daha az kişi basvuracak pmyo pekı o zmn puanın düşme ihtimali yuksek değilmi?

  12. admin ygs 312 nasıl sizce

  13. Admin merhaba polis çocuğum 275 kusur puan aldım bayanım sporda gayet iyim genelde verilen sürenin altında yapıyorum kesn konuşmak zor ama parkurda 100 puan rahat alırım sözlü mülakatta da genelde emniyet mensuplarıni çok seviyorum babamdan dolayı aşığım onlara iyi bi kaç prova yaptık sadece fikir olarak danisiyorum sizce sansm olabilir mi yoksa boşuna denemeyin mi iyi kötü bu platformda o kadar kişiyle konuşuyorsunuz 🙂 iyi kötü tecrübelerde paylaşılıyor sizce bu şartlar altında bi sansm var mı ?

  14. Kolay gelsin admin bu sene ki ygsden 270 aldim uludag universitesi insaat mydan mezunum taekwando kick boxs muay thai ve aikido ile ugrastim lisansli olarak ilk zamanlarda ailem istemedigi icin giremedim daha sonra onlarin istedigi bolumu bitirdim simdi onlarda yanimda onay veriyorlar boyum 183 kilom 90 civari sizce olabilirmi ? Buradaki asil soru özgecmisin ( spor yada okudugun okul ) bize pmyo ya girerken bir yarari varmi ? Bu arada diger myo yu derece ile ile bitirdim onur belgesi almaya hakkazandim bu konuda bilgi verirsen yureyime su serpersen sevinirim admin simdiden tesekkurler kolay gelsin 🙂

  15. Admin 283 ygs puanim war sizce mulakatlardada iiyi birsey yapsam kazanma ihtimalim nedir.birde bu sene basvurur sayisi ne olur tahminen.

  16. Öncelikle Allah senden razı olsun abi bütün sorulara açıklık getiriyorsun bende takıldıköa bakıyorum ama başvurular ve mülakat tarihlerini tahmin edebilir misin 2017 pmyö

  17. Baraji geçmis her turlu puanlar giris yapilabilir degil mi baraj faktoru olucak mi ?

  18. 2017 pmyo ham puan kesin belirlendi mi?

  19. Admin 291 aldım sence nasıl ? Baraj artar mı yoksa azalır mı

  20. 291 aldım sence nasıl kardeş ??

  21. İyi akşamlar ben pomeme hazırlanıyorum parkur denemelerinde 47-49sn arası yapıyorum KPSS puanım da 74.40 sizce umut var mı? Şimdiden teşekkürler

  22. Ygs 279 sence nasıl ?

  23. Slm abi ben 8.sınıf öğrencisiyim bana teog puanım 290 ben polis lisesine girmek istiyorum bana nasıl yardımcı olabilirsiniz

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir