Yeni Haberler
Ana Sayfa / PÖH / Pomem Özel Harekatta Bir Gün

Pomem Özel Harekatta Bir Gün

Arkadaşlar son zamanlarda alımı artan pomem özel harekat ile ilgili olarak sizlere faydası olması amacıyla özel harekat kursundaki bir arkadaşımızın sitemiz için yazmış olduğu yazıyı paylaşmak istedik sizlerle. Özel harekatçı arkadaşımız okulda bir gün nasıl geçer, neler yapılır bunlar hakkında sizlere bilgiler sunmuştur. Buradan kendisine teşekkür ediyor başarılar diliyoruz..

Bir özel harekatçı olarak değerli arkadaşımın sitesinde eğitimde bir gün nasıl geçer anlatmak istiyorum. Eğitimler nasıl geçiyor zorluk derecesi ve gün içinde neler yaptıklarımıza değineceğim. Eğer atladığım yer olursa yada merak ettikleriniz olursa konu altından sorabilirsiniz. Belli aralıklarla gelen sorularınıza dönüş yaparak yanıtlamaya çalışacağım.

Öncelikle sabah kalkışlar 06:30 dadır. Özel harekat kursu öğrencileri sabah kalklarak traşlarını olurlar. Her ne kadar öğrenciler dağa bayıra gitse de disiplin elden bırakılmıyor. Eğer traş olmayan kursiyer öğrenci olursa, atış alanına sürünerek gider diğer arkadaşları koşarak giderken.

Saat 07:00’da kursiyerler kahvaltılarını yaparlar ve kahvaltıdan sonra içtima alınarak yoklamalar alınır. Yoklamadan sonra Tim eğitiminde o gün hangi eğitim varsa o eğitim için hazırlıklara başlarlar. Bina operasyonu eğitimi, sniper eğitimi, Haritacılık eğitimi, silah atış eğitimi gibi pek çok eğitimden geçiyorlar. Örneğin bina operasyonlarında ses bombası atarak binaya giriyorsunuz elinizde 30 kiloluk bir kalkan diğer elinizde silahınız ve tam teçhizat ile. Binaya girerek hedefleri vuruyorsunuz. Yalnız dikkat etmeniz gereken hedefte bir elinde silah olan suçlu ve rehine var. Rehinenin arkasında bulunan suçluyu hedef alarak vurmanız gerekiyor. Aksi halde rehine üzerine mermi deliği varsa işiniz zor o gün için. sürünerek bir gün geçirebilirsiniz.

Eğitimler hepsi arazi şartlarında verilmektedir. Sizi sınıflara ve sıralar tıkıp eğitim vermiyorlar. O yüzden eğitimler biaz yorucu geçse de eğlenceli geçiyor.
12.30 gibi öğle yemeği için okul alanına geri geliyorsunuz. Yemeği yedikten sonra sigara içme fırsatınız oluyor. öğlen yemeğinden sonra tekrar eğitimleriniz başlıyor. Öğlenden önceki eğitimlere devam ediyorsunuz. Bu eğitim akşam 17′ ye kadar sürüyor.

17.00 gibi eğitim bitiyor ve spor güçlendirme zamanı başlıyor. Tüm günün yorgunluğu olsa da koşarken söylenilen marşlar sizi diri tutuyor ve akşam 18:30 ‘a kadar spor devam ediyor.
18:30 ve bir eğitim günü bitiyor. Herkes de bir rahatlama ve yorgunluk belirtileri. Akşam yemeği yenildikten sonra öğrenciler günün yorgunluğunu atmak için yatakhanelere ve duşlara koşuyor.
Öğrenciler akşamları eğitim almıyor genellikle. İstisnaları var tabi ki 🙂 gece 3 te kalkabilirsiniz sürpiz olarak. Akşamları ise gazino ve okul alanında sohbet ederek günü bitiriyorlar.

Kafanıza takılan sorularınızı lütfen aşağıdaki resme tıklayarak SORU-CEVAP alanımızdan sorunuz..

Lütfen alttaki beğen butonuna tıklayarak FACEBOOK sayfamızı beğeniniz...

İlginizi Çekebilir...

ozel-harekat-sinav-yerleri-ne-zaman-aciklanir

Özel Harekat Sınav Yerleri Ne Zaman Açıklanır!

En az lise mezunu adaylar arasından alımı yapılacak olan 10 bin polis özel harekat alımı …

103 Yorum

  1. Peki kurs ne kadar sürüyor ve kurs esnasinda nöbet varmı acaba

  2. Eyvallah allah razı olsun kardeşim insallah mulakatlari gecıp vatana millete hayırlı işler yapmayı nasip etsin allah

  3. Eğitim de maaş alınıyor mu

  4. hocam sana nasıl ulaşabiliriz 10 ekimde başvuru yapacam kafam çok karışık.

  5. Admin benim boy 1.75 kilo 85 özel harekata girmek için sorun olurmu kac olması gerekir simdiden tesekkurler

  6. Merak ettiğm bir konu eğitim boyunca bir ücret alınıyormu askeri sistemmi 🙂 arkamızda çoluğumuzu çocuğumuzu bırakıcaz ona göre hazırlık yapalım

  7. peki abi nöbet saat kaçtan kaça bide nöbet silahlamı

  8. abi eğitimde pes eden yada elenen oldumu

  9. abi orda shortland sürüşü falan gösteriyorlarmı

  10. ne zaman alımlar öncelikle ön başvurular açılacak hergün bir hevesle siteye girip bakıyoruz

  11. Ben mühendislik 1.sınıf öğrencisiyim burda dersler çok zor mühendisliği bitirememektense ya da 5 6 yılda bitirmektense pöh olurum daha iyi diye düşünüyorum sizce doğrumu düşünüyorum. pöh eğitim ve mesleki şartlarını araştırdım sandığımdan daha zormuş bu arada

  12. Mümkünse sayfaya kayıtlı mail adresime yazarsanız o zaman sevinirim saygılar:)

  13. İlk yazımda sorduğumu açık forumda söylemek istemiyorsunuz mailden yazarsanız düşüncelerinizi sevinirim saygılar…

  14. PEki akıllı telefon kullanabiliyormuyuz?

  15. Aklıma takılan benim doğum tarihim 01.10.1998 doğumluyum üniversite okuyorum 19. POMEM mülakalarına katılabilirmiyim

  16. 98 DOĞUMLUYUM ŞUANKİ ALIMLARDA BU BENİM İÇİN AVANTAJMI YOKSA DEZAVANTAJMIDIR.SPORCUYUM 1.81 BOY 65 KİLO. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

  17. herkesin merak ettiği şeyler var şimdi mülakatları geçtik ve eğitimlere katıldık diyelim, eğitimler bittikten sonra bizi ne bekliyor ? hemen sahaya çıkıcaz mı ? kaç yıl boyunca sahada olucaz ? izin yada buna benzer durumlar var mı ? askerdeki gibi devrecilik olayı var mı ? telefon kullanımı nasııl ?(benim gördüğüm kadarıyla çoğu kullanıyor) yani genel olarak hepimiz bu tür şeyleri merak ediyoruz lütfen yardımcı olun 🙂

    • Sahaya çıkarsınız eski memurların yanına. Kaç yıl olur ona bir şey diyemeyiz. İzin durumu net bir şey demek zor. Devrecilik illaki olur ama askerdeki gibi olmaz. Meslekte telefon olayında sorun yok kursta da sorun olmayacaktır.

  18. Merhaba ben 1.73-74 boyunda 62 kiloyum biraz zayif duruyorum ama gucum kuvvetim yerinde mulakatlarda zayif gosteriyorum diye elerlermi vucut kitle endeksimde aranilan sartlara uyuyor ?

      • Bişey daha sorucam admin, kuzenimle birlikte giricez onunda kulagi delik ama yaklasik 5 6 senedir kupe takmiyo delik ufacik bi nokta gibide olsa var saglikcilar 5 metredenmi bakiyo yoksa ele ayaga vucuda bakarken kulagadami bakiyolar bi sıkıntı olmaz heralde benim bi arkadasim var oda polis kulaga hic bakmamislar bile

  19. Merhaba bu onurlu görevi yıllardan beri olmayı istediğim bir mesleği canı gönülden isteyen biriyim.Aradaki şartlar kalkınca da güzel oldu. Aynı zaman da üniversite son sınıf öğrenecisiyim.
    1.daha lisans mezunu olmadığım için lise düzeyi diplomamı ve gerekli belgeleri e devletten cıkarmamı kabul ederler mi?
    2.Şu anda verilcek 15 haftalık eğitim ardından nasıl bir sınav var sözlümü yoksa uygulamalı mı?
    3. bu sınav sonrası mı elemeler oluyor yoksa yapamayan kursiyer direk eleniyormu?
    4.elenen kursiyer tası tarağı toplayıp ayrılmak zorunda mı kalıyor o kadar eğitim üzerine yoksa değerlendiriliyor mu?
    5.Başarılı olma durumunda görev yerine gitme süresi ne kadardır?
    eğer bilgilendirirseniz cok sevinirim Saygılarımla…

    • Okuldan onaylı fotokopi isteyin.
      Sözlü
      Yapamayanlar direk elenir ama hemen yapamayanlar değil kişi kendisi bırakır.
      Ayrılıyorlar.
      15 gün içinde gidilir okul bitince.

  20. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgilere Ya Nasip…

  21. Merhaba öncelikle sağolun.
    Benim sorum ben şeker hastasıyım Pöh’ sınavlarına başvurdum.19 yaşındayım ve fiziği gayet yerinde 3 senedir fitnesse giden biriyim.Yani kas anlamında atletiğim.Hastalığımın sadece ismi var maalesef 🙁 🙁 ama gerçek hayata en ufak bir zararı yok.Sorularımı umarım cevaplarsınız.Çünkü kime sorsam net cvp alamadım.
    1:Girme şansım nedir?
    2:Kan tahlillerinde iyi çıkacaktık muhtemelen.En kötü 0,1 gibi aşağı yukarı oynar sonuç.Bundan beni doktor geçirir mi?
    3:Girdim diyelim.Fakat gayetde başarılıyım.Sen şeker hastasın diye atarlar mı?
    Ayrıca gayet güçlü ve kuvvetli biriyim yaptığım spor nedeniyle arazilerdede çalıştım.
    4: 1.soru gibi ama girme şansım net olarak var mı yok mu?
    Teşekkürler…

  22. Merhabalar bir bayan olarak sunu belirtnek isterim simdiye dek egm pöh icin 10.0000 kisi aliyor ve hepsi erkek.Bunun icin uzuluyorum cunku benim gibi bircok bayan bu meslegi cani gonulden yapar.Ve insallah sesimizi duyarlar ve bayan alimi olur.Size sorum pöh un spor mulakati nasil oluyor arastirdim farkli seyler cikti.Hangisi dogru acaba. Ve kursu bitiren bayanlar genelde hangi illere verilir.Cevaplarsaniz sevinirim.Simdiden tesekkurler 😊

  23. Merhaba eğitim sürecinde hafta sonları izinleri oluyor mu ?1-2 haftada bir şehir dışına ailemizin yanına gidebiliyoz mu?İzin durumları nasıl acaba ?

  24. Merhaba admin ben 18 yasindayim yalan soylemiycem liseden yeni ciktik ve spor salonu gibi bir salonda spor yapmadim yani sinav bile cekemem kurs ta cok etkiler mi atilirmiyim uni hazirlaniyorum yani kursa gidip elenirsem sinav barfiks yuzune uzulurum univers. yede gitmemis olucam yani anlayacaginiz kondusyon 0 bundan dolayi elenirmiyim

  25. Egıtımde pes etmedıkten sonra onlar bızı Nasıl durumlarda geri gonderır örnek verırmısınız

  26. Kursu bitirip olene kadar hep dogu gorevimi yani bazilari evlenince ev yuzu gormiceksin falan diyor yani ozel harekat olunca kac yil dogu sonra bati gidilebilirmi batida baska birime girilebilir mi ?

    • Yeri gelecek belli süre eşinizi çocuğunuzu göremeyeceksiniz buna hazır olun. Batıda da olsanız doğuya göreve gideceksiniz. Başka birim 10 yıl sonra falan ancak.

  27. Peki istifade eden veya hala gorevdeki uzman çavuşlar girebilirmi

  28. Özel harekat eğitimleri hangi illerde oluyor ve ne kadar sürüyor acaba ?

  29. Merhaba özel harekat eğitimleri ne kadar sürüyor ?

  30. Merhaba Admin;

    Şuanki alımlarda askerlik yapan ile askerlik yapmayanların eğitmenlerin veya heyet karşısında bize avantajmı dejavantajmı

  31. Sedef hastaligim var ayaklarimda diz alti
    Ve agir is yuapinca ellerim titriyor
    Fakat kurslara gidiyorum suan tam parkuru 39 sn da yapiyorrum sorun olurmu hastaligim ve el titrmesi

  32. Benim sorum şu mülakatta on bin kişi seçildi alındı olduya bunların dört bini eğitimlerde pes edip geri döndü kaldı altı bin sonra yedeklerden bi dört bin daha alınır mi? Alınırsa da zaman kaybetmeden eğitime mi başlanır yoksa ilk girenlerin eğitimi bitince mi eğitime alınır yedek dört bin kişi ?

  33. Peki mülakat tarihleri hakkında bi bilginiz varmi ?

  34. Aradaslar kilo tartildiktan sonra tutmadi mesela hemen eliyolarmi yoksa mulakata giriyozmu yine

  35. Merhaba Admin ;
    bugün sağlık testi yaptırdım ve kolestrol seviyesi 200 iken bende 218 çıkmış bu pomem sağlık şarlarında elenme gibi bir durum ortaya çıkarırmı teşekkürler

  36. pöh egitimleri bırakınca evemi gonderiyorlar eğitim baslamadan sözlesme kağitı falan yapilıyormu eğitim için

  37. merhaba ben sitelere bakıyorum pöh eşleri yazıyo şikayetçi oluyolar doğuda çok uzun süre görev yapıyolar diye ve çok zor diye ama bu yazdıkları yazı 2014 2013 senesine ait son dönemlerde buna benzer şeyler yazılmıyor o zaman çorduda şimdi doğuda 6 yıl çalışıp batıyamı gönderiliyolar yoksa zorluğu biraz kolaylaştırıldımı

  38. Balıkesir 17. Dönem Özel harekat kursundayım Rabbim gönlünüze göre versin arkadaşlar. Eğitimler şayet çok zorlu ve çetin geçiyor; tavsiyem çok sabırlı olmanız..

  39. Ben askerliğimi komando olarak yaptığım halde başvurumu askerliği yapmadı olarak hatalı yapmışım zararı olurmu yada düzeltile bilirmi ?

  40. Merhaba
    Admin benim kolumda ameliyat dikiş izleri var ve 5 metreden biraz belli ediyor.Yani spor dahi hepsini yapıyorum burdan elenirsem yazık olur sence geçme durumum nedir?

Bir Cevap Yazın

PolisNoktasi.Com Sitemiz özel olup Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) veya Polis Akademisi'ni (PA) gibi resmi kuruları temsil etmez.Sitemizde yer alan bilgiler gayri resmi olup olası bir hak kaybından ötürü sorumluluk kabul edilmez. Sitemizde yer alan yazı ve görseller için üst kısımda yer alan İLETİŞİM alanını kullanabilirsiniz..